piątek, 30 marca 2007

30.03.2007r. początek...

Tygodnia osiemnastego.

Dziecko na tym etapie rozwoju prenatalnego jest cztery razy cięższe i prawie dwa razy dłuższe niż na początku. Nigdy przedtem i nigdy potem nie rośnie tak intensywnie. Nadal gwałtownie rozwija się mózg: w przedniej części kory mózgowej powstaje mapa ruchowa i czuciowa ciała. Pomiędzy tą okolicą a jego najodleglejszymi częściami tworzą się połączenia nerwowe: 70 tysięcy komórek nerwowych na kawałeczku tkanki mózgowej wielkości łebka od szpilki tworzy około 124 mln połączeń. Za kształtowanie się tych połączeń odpowiadają nie tylko geny ale także hormony i doświadczenia – myśli i emocje przyszłej mamy.
W osiemnastym tygodniu można wykryć w badaniu ewentualne wady serca.
Dziecko zwinięte w kłębek mierzy 12-14 cm, a wyprostowane - 25 cm. Waży 150g - osiąga wagę kolby kukurydzy.


wybaczcie słowotok

boska tarcy chapman, fiołek alpejski zakwitł na wrzosowo, bukszpan szpani zielenią, smaruję brzuch kremami na rozstępy przyniesionymi przez męża, lubię jego oczy jak patrzy na krągłości brzuszne wypełnione Groszkiem który dziś obudził mnie rano szturchańcami, dużo wczoraj rozmawialiśmy z moim dzieckiem dziś mi odpowiadał. wieczorem spotkanie z łagodnymi ludźmi których mi brakuje. płacz mam na wyciągnięcie ręki ale radość i uśmiech przeważają w moim wnętrzu. kocham żyć i nie dam sobie tego odebrać.

9 komentarzy:

salami pisze...

do kogo dziś nie wpadnę, tam piękniej, słoneczniej, cieplej. wszechogarniająca aura miłości i radości. CUDNIE!!!!
:)

PT pisze...

i tak trzymać!!!

dziendobry pisze...

Radość życia i umiłowanie ludzi to takie ważne cechy. Trzymaj się, Stuleńko :*

mary pisze...

pięknie. Nie daj. To tylko twoje i niczyje wiecej. No ... JK :))))

miłego weekendu. i dziekuję za kartkę i życzenia :*

Jagienka (www.cudawianki.blog.pl) pisze...

bo życie to cud i jak tu go nie kochać?

elik pisze...

I pięknie tak..i tak spokojnie. :)

mlodamezatka pisze...

:)mój to mnie tak szturcha że czasem się martwię; a co do kremów uzywam parmaceris M krem zapobiegający rozstepom,fajna konsystencja ładnie pachnie no i cena ok

Elfica pisze...

i ja czuję kuksańce he he a dziś kupiliśmy pierwsze 2 ubranka dla synusia :) ale jestem ciekawa kto u Ciebie w brzusiu mieszka, cmokusy

e.flow pisze...

to co to, polmetek???