środa, 12 grudnia 2007

takie tam życie

tłumaczę tekst pana Hilarego po śląsku moim znajomym z wawki. hihi... zmiana admina bloga. wygrałam w konkursie interii książĸę. spotkałam się z KB i jest cudnie. jutro spotkanie na szczycie w sensie stula&len katy&bart angel&olo trzy kobity znajome od podstawówki ze swoimi pociechami... już mi gule stoją. cudnie. len jest jedyną damą w towarzystwie. co tam jeszcze porządki świąteczne małymi krokami. pachnie świeżą żywą choinką i migoczą lampki. pierwsza choinka juniorki. poza tym pracujemy spacerujemy śmiejemy się i czasem płaczemy. życie biegnie swoim torem a my z nim...


Loto, tyro pan Hilary. Na dekel mu piere
Bo kajś ten boroczek podzioł swoje brele.
Szuko w galotach, szaket obmacuje,
Obalo szczewiki, psińco znajduje.

Bajzel w szranku i w byfyju,
Tera leci do antryju.
"Kurde" - ryczy - "kurde bele!"
Ktoś mi rombnoł moje brele!

Wywraco leżanka i pod niom filuje,
Borok sie wnerwio, gnatów już nie czuje.
Szturcho w kachloku, kopie w kredynsie,
Glaca spocono, cały się czynsie.

Pierońskie brele na amyn kajś wcisnyło,
Za oknym już downo blank się ściymniło,
Do żadła łoroz zaglondo Hilary
Aż mu po puklu przefurgły ciary.

Spoziyro na kichol, po łepie sie klupnoł,
Bo znajdły sie brele - te kyere tak szukoł
Czy to niy jest gańba? Powiydzcie sami,
Mieć brele na nosie a szukać pod ryczkami?

7 komentarzy:

PT pisze...

cudno cudno cudno ta wasza cera....

salami pisze...

zycie zwyczajne-niezwyczajne, takie swojskie, najlepsze..

zawsze uywielbiałam śląską gwarę, więc dzięki za tekst:)

karina m pisze...

hahaha Wioluś ale sie uśmiałam niezły ten Hilary haha

Po przeczytaniu togo Bartusiowi , mój syn stwierdził z wielkimi oczami :
mamusiu cy ty mówis do mnie po chińsku??
hahaha

Buziaki dla Leni , i dla Was oczywiście ;-))

e.flow pisze...

alez ona ma piekne i madre spojrzenie..

mlodameztka pisze...

może mi jeszcze powiesz że masz śląski akcent????????????????

stula pisze...

mm - NIE ZNOSZE ŚLĄSKIEGO I NIE MÓWIĘ PO ŚLĄSKU!!!

andalo pisze...

dobre, dobre :) poślę koleżance z Berlina, która ma męża Ślązaka :)