niedziela, 13 kwietnia 2003

niedziela palmowa

Efekt pt-sb: umyte 12 par okien, wyszorowane trzy dywany – babcine; garaż; meble – takie fizyczne zajechanie się pomogło mi zapomnieć o środowej porażce w pracy; zawsze przecież można wyciągnąć jakieś dobro z danej sytuacji;

Z opowieści chasydów: wypowiedź rabbiego Nahuma: „nie wiem, co to jest pobożny. Myślę jednak, że to jakiś rodzaj odzieży: wierzch jest z pychy, podszewka ze złości, a wszystko zszyte nićmi smutku”. A jednak wierzę w przemieszanie się świata widzialnego z niewidzialnym: „u ludzi to niemożliwe, u Boga na wszystko jest czas, zaświaty przyszły na świat i kręcą się wokół nas, i piją ze mną herbatę, i sadzą cynie po wsiach”. ... moja prawdziwa wieś umarła wraz z Babcią i Białym Dziaduniem... ciągle szukam pozostałości... wiszą i pachną powietrzem, pozostałości, przychodzą w snach albo przed zaśnięciem – „jeśli chcesz narodzić się na nowo zacznij od założenia ogrodu nie musi być prawdziwy może trwać najpierw kilka sekund przed snem”. A.Z.

teraz pora wracać do rzeczywistości zupełnie nowej iście biurkowej paragrafowej pisania tysiąca decyzji wykazów list akt rozliczeń sprawozdań ble ble ble aż do porzygania się ale twrada jestem dam radę a może ktoś kiedyś mnie stąd ukradnie kto wie... może już wkrótce do takiej Afryki na przykład ....

w związku z Wielkim Tygodniem postanowiłam zatroszczyć się o mojego ducha
Hsin hsin pu erh
Pu erh hsin hsin

przy okazji polecam białą herbatę
zapraszam

2 komentarze:

gru pisze...

ja poprosze o tlumaczenie tego dwuwiersza

i o biala herbate, bo rozne widzialam, ale bialej jeszcze nie :)

wiola pisze...

tłumaczenie bardzo proszę:
Wiara i umysł to Nie-dwa, Nie-dwa to umysł wiary. - to z poematu zen teksty Bodhidhramy - polecam; a biała herbata to taka sobie właściwie żółta herbata o specyficznym smaku i to wyłącznie dla koneserów - koniecznie na nią zapraszam!